The digital artist in its natural habitat
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| 2024-09
Die Serie TAIINH ist eine Reihe an synthetischen Selbstinszenierungen. Ausgangspunkt für die Grundkomposition jeden Bildes ist eine abstrakte Körperbewegung vor einer Kamera – ähnlich einer Langzeitbelichtung von etwa drei Sekunden. Die dadurch entstandenen verwischten, uneindeutigen schwarz-weiss Grafiken bieten dem generativen Werkzeug bewußt weiten Spielraum um surreale, unmögliche Kompositionen zu erschaffen. Darüber hinaus wurde den „Glitches“ des Bildgenerators (cfg scale, overcooked ControlNET, …) selbst hervorgehoben anstatt wie üblich vorm Betrachter verborgen.
Werkzeuge: ForgeUI, SDXL, ControlNET, custom LoRa, Krita AI
The TAIINH series is a series of synthetic self-portraits. The starting point for the basic composition of each picture is an abstract body movement in front of a camera – similar to a long exposure of about three seconds. The resulting blurred, ambiguous black and white graphics deliberately offer the generative tool wide scope to create surreal, impossible compositions. In addition, the “glitches” of the image generator (cfg scale, overcooked ControlNET, …) itself were emphasized instead of being hidden from the viewer as usual.
The digital artist in its daily practice
Die Serie TAIINH ist eine Reihe an synthetischen Selbstinszenierungen. Ausgangspunkt für die Grundkomposition jeden Bildes ist eine abstrakte Körperbewegung vor einer Kamera – ähnlich einer Langzeitbelichtung von etwa drei Sekunden. Die dadurch entstandenen verwischten, uneindeutigen schwarz-weiss Grafiken bieten dem generativen Werkzeug bewußt weiten Spielraum um surreale, unmögliche Kompositionen zu erschaffen. Darüber hinaus wurde den „Glitches“ des Bildgenerators (cfg scale, overcooked ControlNET, …) selbst hervorgehoben anstatt wie üblich vorm Betrachter verborgen.
Werkzeuge: ForgeUI, SDXL, ControlNET, custom LoRa, Krita AI
The TAIINH series is a series of synthetic self-portraits. The starting point for the basic composition of each picture is an abstract body movement in front of a camera – similar to a long exposure of about three seconds. The resulting blurred, ambiguous black and white graphics deliberately offer the generative tool wide scope to create surreal, impossible compositions. In addition, the “glitches” of the image generator (cfg scale, overcooked ControlNET, …) itself were emphasized instead of being hidden from the viewer as usual.
The digital artist in its daily practice